Gezondere kantine

Wat betekent de Gezondere Kantine bij ATV?

ATV heeft een omgeving waar gezond eten mogelijk en makkelijk is. We vinden het belangrijk dat het aanbod en de uitstraling in het clubhuis gezond is, omdat dit bijdraagt aan de gezonde ontwikkeling en leefstijl van onze leden en de bezoekers. Om deze reden werken we volgens de Richtlijnen Gezondere Eetomgeving van het Voedingscentrum. We maken hiermee de gezonde keuze, de makkelijke keuze.

Ons clubhuis heeft de volgende basis:

1. Wij bieden gezondere alternatieven aan. Zo is er aanbod voor iedereen en stimuleren we leden en bezoekers om voor- of na het sporten een gezondere keuze te maken.
  2. Wij stimuleren water drinken, zowel binnen als buiten het clubhuis. Buiten hebben we een waterpunt waar iedereen gebruik van kan maken.
  3. Ons clubhuis heeft een gezonde uitstraling, waarbij gezondere producten prominent aanwezig zijn en geen ongezonde reclame te zien is.
  4. Tijdens toernooidagen is er fruit aanwezig.

ATV werkt structureel aan een gezondere kantine

Ieder jaar brengen we het aanbod van de kantine in kaart en rapporteren dit aan het bestuur. Met dit beleid blijft ATV ook op de lange termijn gezonder. Op dit moment ligt de verantwoordelijkheid van de gezondere kantine bij de Barcommissie en Bestuur. Ben je als lid enthousiast en wil je hier ook aan meewerken? Meld je dan bij het bestuur of de barcommissie.

Onze ambitie

Wij hebben de ambitie om de sportieve omgeving waar onze leden en bezoekers zich in bevinden, een gezond stimulerende omgeving te laten zijn. Met de JOGG-Teamfit aanpak hopen wij daarom de topprestatiebadge Voeding te behalen. Zodat onze inspanning worden bekroond.

Vragen?

Telefoon