PERSBERICHT – Succesvol ‘Volvo Reede ATV Open’

Amerongse Tennisvereniging haalt ook € 1.500,- op voor Stichting Onky Donky

Afgelopen week werd bij de Amerongse Tennis Vereniging het jaarlijkse ‘Volvo Reede ATV Open’ gehouden. Naast vele tennisliefhebbers uit Amerongen waren er een groot aantal deelnemers uit omliggende gemeentes als Leersum, Elst, Veenendaal, Renswoude en Scherpenzeel. Ruim 200 deelnemers zorgden voor een goed gevuld programma in de tennisklassen 5 t/m 8. Op de finaledag, zondag 25 juni, was er bovendien een spectaculaire tennisclinic met meervoudig Nederlands kampioen Lex Enklaar en jeugdtopspeelster t/m 14 jaar Warda ait el Bachier. De Open toernooi commissie van het ATV Open zorgde verder voor een leuk, feestelijk programma met als thema ‘Welcome to fabulous ATV’. Het park was omgetoverd in Las Vegas sferen. Als klap op de vuurpijl werd er, dankzij verlotingen, veilingen en donaties, ook nog een waanzinnig bedrag ingezameld voor een goed doel: Stichting Onky Donky ontving een cheque van liefst € 1.500,-.

Spannende finaledag

Zondag 25 juni werden onder grote publieke belangstelling de finales gespeeld in de verschillende  categorieën. In de heren dubbel 5 wonnen Mark van der Geijs en Robert Wagner de finale. De damesdubbel, klasse 6, werd gewonnen door 2 Amerongse dames: Louise de Kievid en Wendy van Holst-van den Berg. In de 6e klasse van het Heren enkelspel was Sander Bouman de winnaar na een spannende pot tegen Dimitrie van Houdt. Ook in de andere klassen was het niveau hoog en waren er veel spannende finales. Landelijke toppers Lex Enklaar en Warda Ait el Bachier speelden een demonstratiepartij en namen het bovendien drie keer een kwartier op tegen spelers van de ATV.

€ 1.500,- voor Stichting Onky Donky

Tijdens het ATV Open werden er initiatieven georganiseerd om geld in te zamelen voor het goede doel. Dit jaar was gekozen voor Stichting Onky Donky. Dit is een Stichting die kinderen met een beperking een veilige, rustige plek biedt voor een onvergetelijke dag. Dankzij donaties van particulieren en bedrijven is hiertoe het Onky Donky huis in Ouwehands Dierenpark in Rhenen gebouwd. Door verlotingen, veilingen en donaties heeft de ATV, dankzij spelers en bezoekers, € 1500,- opgehaald voor het Onky Donky huis. Een ongekend hoge donatie waar iedereen bijzonder trots op is.

Geweldige sfeer

Willie Lagraauw, lid van de 6-koppige ATV Open Toernooi commissie, vertelt: “we hebben een geweldig toernooi achter de rug. In alle tennisklassen waren er spannende potjes en was het vooral erg sportief. Het weer was op enkele momenten na geweldig en elke avond is er heerlijk gekookt. Samen met de feestavonden en de vele bezoekers die we hebben mogen begroeten was het een groot succes”, vertelt Willie. “Onze speciale dank gaat ook uit naar de sponsoren, in het bijzonder de hoofdsponsor van ons toernooi Volvo Reede. Zij zijn al jarenlang trouwe hoofdsponsor en daar zijn we ze erg dankbaar voor. Namens de toernooicommissie kan ik zeggen dat we nu al weer uitkijken naar komend jaar”.