Welkom bij de ATV

Leuk dat je lid bent geworden!

Op deze pagina tref je een aantal praktische zaken over de Amerongse Tennis Vereniging. Zo kun je optimaal gebruik maken van je lidmaatschap. Wij wensen je alvast heel veel tennisplezier en gezelligheid op onze vereniging!

Communicatie

Op deze website vind je het laatste nieuws over de vereniging en alle details over tennisles, toernooien en evenementen. Als lid krijg je daarnaast automatisch de digitale nieuwsbrief in je inbox. Like de Facebookpagina van de ATV voor veel leuke updates, foto’s en voordeeltjes. Tot slot kun je het laatste nieuws over de ATV volgen op Twitter.

Twitter_widget-2   Facebook_widget-2

Tennisles

Tennistrainer Serge Eude verzorgt de tennislessen bij ATV. Hij biedt een gevarieerd lesprogramma voor jong en oud.

Lees meer over tennisles

Activiteiten

Elk jaar organiseren we een groot aantal activiteiten voor jong en oud. Op deze website vind je een actuele kalender en alle benodigde informatie over de activiteiten. Denk aan data, tijden, inschrijfformulieren en contactgegevens. Voorbeelden van activiteiten:

• Open Toernooi
  • KNLTB Competities voor jeugd en senioren
  • Zomer- en winteravondcompetitie (ZAC en WAC)
  • Seniorenochtenden
  • Tossochtenden, -middagen en -avonden
  • Ouder-Kind Toernooi voor jong en oud
  • Invitatietoernooi voor leden en niet leden
  • Clubkampioenschappen voor jeugd en senioren
  • Uitwisselingen voor jong en oud
Bekijk activiteiten

Faciliteiten

De ATV beschikt over vier Smash Court tennisbanen. Smash Court is een combinatie van kunststof en gravel. De tennisbanen zijn allemaal verlicht en het hele jaar door bespeelbaar (behalve bij dooi). Verder is er een minibaan, oefenmuur, tafeltennistafel, speeltuin en twee jeu-de-boulesbanen. De douche- en kleedruimtes bevinden zich direct aan de linkerkant als je het park oploopt. Bij de tennisbanen ligt ons gezellige clubhuis met terrassen, zitjes en gratis wifi. ATV is cashless, je kunt betalen met PIN of door geld op je KNLTB-pas te zetten. Honden moeten op het tennispark aan de lijn.

Sleutels en verlichting

Het clubhuis is voornamelijk geopend tijdens evenementen. Om het toegangshek en de kleedkamers toch te kunnen openen, kun je een ledensleutel aanvragen. Je betaalt € 27,50, waarvan € 25,- borg. Als je zelf geen ledensleutel hebt, kun je van maandag tot en met zaterdag van 9:00 uur tot 18:00 uur ook een exemplaar afhalen bij Café-Slijterij De Tram in Amerongen. Er is ook een sleutel die op alle deuren past, deze heb je nodig als je (de eerste) bardienst draait. Ook deze sleutel kun je tijdens de genoemde openingstijden afhalen bij Café-Slijterij De Tram.

Ledensleutel aanvragen

Afhangen

Om banen te reserveren voor vrij tennissen, gebruiken we een afhangbord. Op dit afhangbord (aan de linkerkant als je het tennispark binnenkomt) vind je alle banen en alle mogelijke aanvangstijden. Hang je pasje aan de juiste haak, dus bij de baan waar je op gaat spelen en bij de tijd waarop je begint met tennissen. Zodra jouw afhangtijd is begonnen, kun je naar je baan lopen en bij de spelers aangeven dat hun tijd voorbij is. Afhangen is verplicht, ook als er voldoende banen vrij zijn.

Voor zowel enkel- als dubbelspel geldt dat je 45 minuten mag spelen, daarna zijn andere leden vrij om jouw baan in te nemen. Als er bij aankomst geen banen vrij zijn, hang je je pasje bij de baan die als eerste vrij komt. Het is niet toegestaan om na het afhangen het tennispark te verlaten.

Tenniskleding en tennisschoenen zijn verplicht. Schoenen met grof profiel, zoals trimschoenen en voetbalschoenen, beschadigen de tennisbaan.

Verlichting en slepen

De bediening van de lampen bevindt zich in het halletje van de douche- en kleedruimtes. Na het uitschakelen van de verlichting, moet je 15 minuten wachten totdat je de verlichting weer in kunt schakelen. Laat de verlichting niet onnodig branden.

Na elke tennispartij sleep je de tennisbaan met het sleepnet. Het beste is om de banen in een cirkelvorm te slepen. Let op: sleep de banen nooit als er plassen op staan.

Introduceren

Als lid van de ATV kun je niet-leden introduceren. Je moet hiervoor een dagpasje kopen à € 5,00. Dagpasjes zijn te koop bij Café Slijterij De Tram, Burg. Jhr. H. van de Boschstraat 29 in Amerongen. Je kunt met het pasje de hele dag spelen.

Lees meer over introduceren

Bardienst

Seniorleden (behalve studentenleden, buitenleden en bondsleden) draaien twee keer per jaar bardienst. Je hoeft geen bardienst te draaien als je ouder bent dan 70 jaar, of als je je bardienst hebt afgekocht. Je kunt zelf je bardiensten plannen via een online programma. Doe je dit niet, dan word je ingedeeld door de Barcommissie. Als je niet komt opdagen bij een bardienst krijg je een boete. De eerste bardienst haalt de sleutels op bij Café-Slijterij De Tram in Amerongen. De laatste bardienst brengt de sleutels weer terug naar De Tram. Je kunt de sleutel deponeren in een van de brievenbussen aan de voorzijde, of aan de achterzijde.

Lees meer over bardienst

Ledenvergadering

Elk jaar in januari of februari organiseren we de Algemene Ledenvergadering (ALV). Tijdens deze ledenvergadering informeren we je over het reilen en zeilen van de vereniging. Ook worden er belangrijke besluiten worden genomen op basis van stemming.

Lees meer over de ALV

Bestuur en commissies

Er werken meer dan 50 vrijwilligers aan de groei en bloei van de vereniging. De dagelijkse leiding is in handen van het bestuur. Daarnaast is er een groot aantal commissies voor het organiseren van toernooien, het onderhoud van het park en het inkopen van drank en eten. Wil je zelf ook een steentje bijdragen? Heel graag!

Bekijk bestuur en commissies Bekijk vacatures

Sponsors

De ATV heeft een groot aantal loyale sponsors die de vereniging een warm hart toedraagt. Sponsorcontracten proberen we zoveel mogelijk win-win-win te maken. Dit betekent voordeel voor de sponsor, voor de ATV én voor jou als lid. Zo kun je als lid van de ATV goedkoper tanken bij Shell Reede in Amerongen.

Meer over sponsoring

Vragen?

Heb je nog vragen of opmerkingen? We horen het graag! We beantwoorden je e-mail binnen drie werkdagen.

Stuur een e-mail

Heel veel succes en plezier bij de ATV!