PERSBERICHT – Hollands glorie tijdens ATV Jeugd Clubkampioenschappen

Op zondag 12 november vonden bij de Amerongse Tennisvereniging de jaarlijkse Jeugd Clubkampioenschappen plaats. Het thema was Hollands Glorie. 18 enthousiaste kinderen speelden spannende wedstrijden en konden sjoelen, genieten van Hollandse muziek en smikkelen van oer-Hollands eten als poffertjes en broodjes pindakaas en hagelslag. Ondanks de slechte voorspellingen was het weer goed en kwamen vele ouders hun kinderen supporten.

Er werd gespeeld volgens de KNLTB TennisKids indeling, waarbij naar leeftijd en vaardigheid in rood, oranje of groen wordt gespeeld. Iedere fase heeft zijn eigen baangrootte en balsoort. Er werden fanatieke single partijen gespeeld en dat leidde tot spannende wedstrijden. Ook werden er nog twee dubbel wedstrijden gespeeld. De winnaars kregen na afloop een mooie medaille en een cadeautje. Alle kinderen kregen verder een leuke tennissleutelhanger, mandarijn en demper voor het tennisracket. Onderstaand de winnaars per categorie.

Uitslagen Jeugd Clubkampioenschappen ATV

• Oranje – 8 t/m 11 jaar – Emma Sophia Ruijs